شما اینجا هستید
آموزش » وقتی پول از حساب‌مان کسر شد و برنگشت چه کنیم؟

سیستم پرداخت الکترونیک علی‌رغم مزایای فراوان گاهی اوقات دچار قطعی موقت یا اشکال فنی می‌شود. از این رو وجود واریزهایی که از حسابتان کسر شده اما به مقصد نرسیده است چندان دور از ذهن نیست.

سیستم شتاب و انتقال وجه داخلی بانک ها هر از چند گاهی دچار مشکل می شوند که نیازمند رسیدگی بیش از پیش مسئولان هستند. با این وجود مزایای این سیستم به حدی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. بالاخره در هرسیستمی درصدی از خطا طبیعی است.

از این رو اگر به هر دلیلی پولی از حساب شما کسر شده اما برگشت نخورده است نگران نباشید. هیچ چیز در سیستم بانکداری الکترونیک ناپدید یا غیب نمی‌شود.

به هر حال این تراکنش‌های ناموفق حداکثر تا  ۷۲ ساعت پس از واریز به حساب شما برگشت می‌خورند اما اگر چنین اتفاقی نیفتاد دو راه پیش روی شماست.

اول با سیستم پاسخگویی بانک خود تماس بگیرد، معمولا آنها با دریافت شماره کارت و تاریخ انتقال وجه‌تان؛ وضعیت پرداخت شما را بررسی کرده و در لحظه، پاسخگوی وضعیت مالی شما هستند.

اما اگر باز هم نتوانستید به نتیجه مطلوب برسید، مرکز دریافت درخواست های رفع مغایرت تلفنی به شماره ۲۹۹۱۱ توسط اداره نظام‌های پرداخت راه اندازی شده است. ‌با راه اندازی این مرکز متقاضان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مغایرت در تراکنش‌های الکترونیک خود، علاوه بر مراجعه به بانک‌ها از طریق تماس با شماره ۲۹۹۱۱ نسبت به تکمیل فرم رفع مغایرت اقدام نمایند.

در ضمن کاربران گرامی برای ثبت مغایرت شتابی به سایت زیر بروید و بعد از پرکردن و ارسال به سرعت پیگیری میشود.

http://emdadshetab.cbi.ir/emdad/Default.aspx

منبع: اقتصاد ایران آنلاین

بیلبورد خبری | جدیدترین اخبار ایران و جهان